Magazín SELL - září 2014
Fagor se vrací.
Tak trochu ve stínu švédských nákupů v Americe se ocitly zprávy o oživení značky Fagor. Po oddělení zdravé části Fagor Electrodomésticos v podobě někdejší francouzské větve FagorBrandt, již nyní vlastní alžírský Cevital, asi málokdo očekával, že Fagor jako značka přežije. Španělská část byznysu byla dlouhodobě ztrátová a právě ona stála za problémy, do nichž se tato družstevní skupina dostala.
Společnost CNA Group nicméně zbývající španělský byznys získala pod svá křídla a chystá se vrátit Fagor a další značky, jako Edesa či Aspes, na trh. Představitelé CNA pro španělská média uvedli, že chtějí obnovit výrobu spotřebičů, jak jen to bude možné, a vrátit práci 840 lidem, kteří pro původní Fagor pracovali. CNA Group přitom není v oblasti výroby technického zboží žádným nováčkem, protože působí na trhu už od roku 1947, kdy na něj vstoupila coby Cata Electrodomésticos.
Fagor se v poměrně brzké době vrátí ve Španělsku na trh, ale zda a jak proběhne obnovení zastoupení a distribuce zboží na českém trhu, není zatím známo.
Zpět...